رواية غرام نمر الصعيد الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم نرمين حمدي


 رواية غرام نمر الصعيد الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم نرمين حمدي


#غرام_نمر_الصعيد

لتضربه علي صدره بخفه: مانت

 لابس اهو 

زين: انتي لسه بتتكسفي دا احنا بجالنا شهر متجوزين ياهمس

همس: انا اسفه يازين والله انا عارفه اني زودتها بس اعزرني مهو دي اول جوازه ليا

زين بضحك: يعني هو انا الي اتجوزت عشرين مره ثم بغزل: مهي اول مره برضو.... طيب ما علينا انا نفسي في حاجه

همس: طيب خرجني الاول باب الاوضه مفتوح لو حد دخل وشافني معاك هنا هيفهمونا غلط

زين: غلط ايه يابت انتي مرتي يعني عادي

همس: طيب عايز اي بسرعه

زين: عايز اشوف العود ديه وهو بيرجص

همس حطت ايدها علي بوقها: انت عايزني اشتغل رقاصه يافضحتي

زين: وماله بس هتشتغلي عندي انا بس

همس: بس انا بتكسف

زين بضحك: هبجي اغمض عنيا

همس بضحك: حاضر






زين وهمس خرجو وزين قعد علي السرير ومولع سجاره وهمس شغلت اغنيتها المفضله وبدأت ترقص كانت مكسوفه جدا في البدايه بس لما شافت الاعجاب علي ملامح زين تقلت قلبها وبدأت تظهر مهارتها بقت بترقص بطريقه تجنن لدرجه خلت زين هيموت عليها همس كانت بتقرب علي زين وبترقص جنبه لحد مزين جذبها ليه وبدأ يقبلها بجنون وشغف وهمس مستسلمه له تماما 

*****

تاني يوم 

يونس بيصحي علي صوت صراخ غرام في الحمام

ليجري اليها ولقيها قاعده غرقانه في د*مها وبتعيط وتصرخ

غرام بعياط:الحق ابننننننني يايونس ابنيييييييي

يونس جري عليها وشالها وجري بيها علي العربيه وهو عاري الصدر العيله كلها اتخضت من المنظر وراحو  وراهم علي المستشفي

غرام بعياط: ابني يايووووونس الحقهه والنبيييي 

يونس بقي مش عارف يعمل ايه كل خوفه عليها هي  ليضع يده ويمسح علي شعرها: متخافيش متخافيش كله هيبجي تمام اهدي ياغرام اهدي 


وبعد دقايق يونس وصل ونزل وشالها بسرعه وفضل يقول: دكتووووووووووره 

الدكتوره بخضه من منظر غرام والد*م الي ملي هدومها وهي مغمي عليه علي دراع يونس: طوارئ بسرعه

جم المرضين اخدو غرام بسرعه علي الطوارئ 

ويونس فضل رايح جاي قدام غرفه الطورائ وهو متوتر لحد مجم باقي العيله 

عتمان بخوف: الواد جراله حاجه

فريده بتمثيل: اوعي تقولي انه جراله حاجه يايونس دا انا بقالي كتير مستنيه يجي والنبي رد عليا قولي انه كويس

سيف: ياجماعه في ايه كل الي هاممكم الواد ومش فارجه معاكم غرام

جليله بتطبطب علي كتف يونس: متجلجش ياولدي مرتك وولدك هيبجو بخير ان شاء الله

يونس كان باين عليه التعب ومش راضي يتكلم ولا كلمه قعد علي الكرسي وايده علي وجهه 

لحد مالدكتوره خرجت

فريده بداخله بتتنطط من الفرحه 

ورد خرجت برا الغرفه مستحملتش تشوف غرام في الحاله دي وسيف شافها وخرج وراها لقاها قاعده في وبتعيط 

سيف: في ايه ياورد

ورد بتمسح دموعها بسرعه: هاا مفيش حاجه

سيف: مفيش ازاي 

ورد: بصراحه انا غرام صعبانه عليا اوي ويونس ميستاهلش كل دا 

سيف:  الله يكون في عونهم  ويصبرهم 

ورد: انا مش قادره اقعد هنا بجد ممكن تروحني

سيف: ماشي يلا

*****

الدكتوره دخلت: انا متأسفه جدا ليكي يامدام غرام مقدرناش نلحق ابنك بس ان شاء الله مشكلتك مطولش وتقدري تجيبي غيره

يونس حط ايده علي راسه بتعب فهو مكانش عايز يقولها انها مش هتقدر تخلف تاني

غرام باستغراب: تتحل مشكلتي!!  مشكله اي يادكتوره

عتمان: مفيش مفيش يابتي هي بس الدكتوره جصدها ربنا يعوض عليكم

غرام بتبصلهم كلهم: هو انا هقدر اخلف تاني

الدكتوره باستغراب ازاي مقلولهاش بس سكتت وخرجت

يونس بينزل ايده: ايوا هتجدري ان شاء الله

غرام: طيب بصلي وقولي كدا يايونس انت مبتبصليش ليه







يونس: خلاص بجي ياغرام انا مش عارف اتلم علي اعصابي

غرام بعياط: يعني اي انا خلاص كدا عمري مهبقي ام لييييييي ياربي انا عملت اي استاهل عليه كل دا 


همس: اهدي ياغرام كل مشكله وليها حل ياحبيبتي

غرام بزعل: الحمدلله علي كل حال 

بعد حوالي نص ساعه اخدو غرام وروحو وغرام طول الطريق باصه للشباك ومتكلمتش 

يونس: غرام انا مش هاممني تخلفي او لا المهم انك تفضلي معايا

غرام مبتكلمش بتعيط بس

يونس: انا عارف ان الموضوع صعب عليكي انك تستحمليه بس دا جدر ومكتوب وانا راضي والله 

غرام بصتله وعنيها مليانه دموع وارتمت برأسها في حضنه ومتكلمتش يونس عرف انها مش محتاجه تتكلم علي قد ممحتاجه تفضل في حضنه وهي ساكته وبتعيط فسكت وركز في الطريق

****

عدت ايام كتير وغرام مش قادره تتخطي الموضوع ويونس فضل جنبها وبيواسي ويمثل الجمود قدامها لدرجه انها حست انه مش فارق معاه ابنه وهو اصلا من جواه بيموت في الدقيقه ميت مره


فريده: كدا بقي خلصنا من المحروس ابنهم وهي بقي هتموت بالبطئ وبكدا يونس هيبقي ليا لوحدي دورك بقي ياورد انتي وزين

صباح:  دول حكايتهم حكايه 

فريده: ورد دي حسابها معايا تقيل اوي كانت طول الوقت تعايرني اني مبخلفش وتلقح عليا كلام انا بقي هفضحها فضيحه محصلتش وياعيني علي الي هيحصلها

فريده وصباح فضلوا يضحكوا 


****

في تجمع عائلي الكل كان موجود وبيهزوا ويضحكوا 

بما فيهم غرام ويونس 

عتمان: انت ياد ياسيف هتفضل كديه من غير جواز 

سيف: جواز ايه ياجدي انا كفايه عليا دارين 

يونس: اممم شكله كديه الدور عليك

زين: يبجي يابختك لو جدك هو الي جبلك العروسه هههه مش كديه يايونس

عتمان: الحمدلله ابن المر*كوب ديه مكانش عايز يسمع كلامي ودلوجتي بيشكرني سبحان الله

يونس بخبث: هو صح مذ انت مكنتش مبسوط اي الي خلاك مبسوط كديه

زين: نفس الي خلاك مبسوط تخيل هههه

سيف: الله يسهلوواااا 

يونس: عجبالك ياسيف لما تتبسط زينا هههه

عتمان: طلا*ج انتو التلاته  معدي عليكم تربيه ياولاد النمر اتلموا

 البنات جاين

غرام جات وماسكه صنيه القهوه والشاي: مين عايز قهوه ومين عايز شاي عشان والله منا عامله حاجه تاني

عتمان: ههه هاتيلي شاي يابتي

غرام: احلي شاي

غرام ليونس: طبعا قهوه

يونس: دا اكيد


وفجأه وهما قاعدين بتوصل علي موبيلاتهم كلهم الصور بتعت ورد وزين الكل بقي متنح في الموبايل ومصدومم😳

         

         الفصل الرابع والعشرون من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×